اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

آبان 1388 - با ولایت تا شهادت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ولایت تا شهادت

جشنواره بزرگ وبلاگ نویسی به مناسبت هفته مبارک بسیج

 

معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان به مناسبت سی امین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین ، جشنواره بزرگ وبلاگ نویسی     « حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامی » را برگزار می نماید .

موضوعات و محورهای :

1)      معرفی بسیج و آثار و خدمات این نهاد مقدس در طول 30 سال گذشته

2)      معرفی آمریکا ، اسرائیل و انگلیس به عنوان دشمنان ملت ها و مخالفین دموکراسی و حقوق بشر و آزاد اندیشی در جهان

3)      افشاء جریانهای ضد اسلامی و ضد بشری وهابیت و بهائیت در پیشبرد اهداف نظام استکباری و صهویونیسم بین الملل

4)      انتخابات دهم ریاست جمهوری با حضور 85 درصدی آحاد مردم ، برگ زرینی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و ناکامی و شکست دشمنان در انجام کودتای رنگی علیه انقلاب و ارزشهای اسلامی

5)      عناوین روزهای هفته بسیج 

عناوین هفته

تاریخ

عنوان روز

یکشنبه

01/09/1388

بسیج مستضعفین ، بصیرت و ولایتمداری

دوشنبه

02/09/1388

بسیج مستضعفین ، نوآوری و تولید علم

سه شنبه

03/09/1388

بسیج مستضعفین ، هوشیاری و جهاد فرهنگی

چهارشنبه

04/09/1388

بسیج مستضعفین ، سازندگی و پیشرفت

پنج شنبه

05/09/1388

بسیج مستضعفین ، سازمان دهها میلیونی

جمعه

06/09/1388

بسیج مستضعفین ، جوانان و معنویت

شنبه

07/09/1388

بسیج مستضعفین ، زنان و ایثارگری

شرائط و توضیحات :

1)      کلیه اعضاء بسیج اهم از عادی و فعال می توانند در این جشنواره شرکت نمایند .

2)      وبلاگها بر اساس معیارهای شکلی و محتوائی توسط داوران ارزشیابی و انتخاب خواهند شد ، داشتن شمارش گر (کانتر) برای وبلاگها ضروری است .

3)      وبلاگها می بایست در مقطع زمانی 20 آبان تا 20 آذر حداقل دارای 5 پست مرتبط با موضوعات جشنواره باشند .

4)       اسامی برندگان جشنواره در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و در طی مراسمی با حضور وبلاگ نویسان استان اعلام خواهد شد .

5)      در این جشنواره به 20 وبلاگ برتر در سطح استان جوایز ارزنده ای اهداء خواهد شد .

6)      سایت اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.basij.ir می باشد .

7)      برای ایجاد وبلاگها از عناوین فرهنگی و مناسب استفاده گردد .

8)       حضور یک نفر یا چند وبلاگ در جشنواره بلامانع است .

9)      ثبت نام از 20 آبان ماه لغایت 12/09/1388 در قالب برگه مشخص شده و از طریق واحدهای فرهنگی پایگاههای مقاومت بسیج و کانونهای تخصصی اقشار شروع می گردد .

تذکر : بسیجیان عزیز برای دریافت فرم ثبت نام شرکت در جشنواره به ردههای مقاومت بسیج در سطح استان مراجعه نمایند .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/8/30ساعت  3:9 عصر  توسط m 
      نظرات دیگران()

    1- تهاجم فرهنگی
    خطرناکتر از تهاجم نظامی است.

    2- در تهاجم نظامی
    طمع به خاک است و زمین در هجوم فرهنگی طمع به اخلاق است و دین.

    3-هجوم نظامی با
    سرو صدا و سرعت است تهاجم فرهنگی آهسته و آرام.

    4-هجوم نظامی
    ترسناک و نفرت آفرین است تهاجم فرهنگی فریبنده و جذاب است.

    5-هجوم نظامی
    افراد را به دفاع و مقاومت وا می دارد تهاجم فرهنگی به استقبال و پذیرش می فرستد.

    6-هجوم نظامی کشته
    اش شهید است ولی تهاجم فرهنگی مرده اش پلید.

    7-در هجوم نظامی
    دشمن اعلان جنگ میکند ولی در تهاجم فرهنگی اعلان دوستی.

    8-در هجوم نظامی
    درگیری در مرزهاست در تهاجم فرهنگی درگیریدر مغزها.

    9-در هجوم نظامی
    سلاح موشک و بمب است در تهاجم فرهنگی ماهواره و امواج تصویری.

    10-در هجوم نظامی
    پادگانها و مقرهای نظامی و اقتصادی بمباران می شوند ولی در تهاجم فرهنگی مدرسه ها
    دانشگاها اندیشه ها و عقیده ها و مطبوعات.

    11-در تهاجم نظامی
    اسیران آن آزاده اند ولی در تهاجم فرهنگی گرفتاران آنمعتاد و آلوده اند.

    12-در تهاجم نظامی
    مجروح را به عقب بر می گردانند تا مداوا شود در تهاجم فرهنگی پس از اولین زخم ترکش
    به خطوط جلوتر انتقال می یابد.

    13-در تهاجم نظامی
    یک ملت مقاوم تر می شود ولی در تهاجم فرهنگی سست تر

    14-در تهاجم
    نظامی فشنگ و گلوله شلیک میشود ولی در
    تهاجم فرهنگی آهنگ و فیلم مبتذل پخش می شود.

    15-در تهاجم نظامی
    از خود می گذرند تا به خدا برسند ولی در تهاجم فرهنگی از خدا می گذرند تا به خود
    برسند.

    16-در تهاجم نظامی
    می توان دشمن را شناخت ولی در تهاجم فرهنگی نمی شود شناخت.

    17-در تهاجم نظامی
    غیرت دینی بالاست ولی در تهاجم فرهنگی غیرت دینی کاهش می یابد.

    18-در تهاجم نظامی
    دشمن آشکارعمل می کند ولی در تهاجم فرهنگی پیچیده و پنهان.

    19-در هجوم نظامی
    هدف دشمن قشر خاصی هستند ولی در تهاجم فرهنگی همه اقشار مورد هدفند.

     

     

     

     



  • کلمات کلیدی : جنگ نرم-جنگ سخت-تهاجم فرهنگی
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/8/18ساعت  6:17 عصر  توسط m 
      نظرات دیگران()


    سید شهیدان اهل قلم ، حاج مرتضی آوینی ،
    در قسمتی از برنامه پنجم روایت فتح با نامشهری درآسمان شهادت محمد حسین
    فهمیده را این گونه زیبا ترسیم می کند:

     خرمشهر، از همان آغاز خونین
    شهر شده بود. خرمشهر، خونین شهر شده بود. آیا طلعت را جز از منظر این آفاق
     می توا ن نگریست ؟ آنان درغربت جنگیدند و با مظلومیت به شهادت رسیدند و
    پیکرهای شان زیر تانک های شیطان تکه تکه شد و به آب و باد و خاک و آتش
    پیوست . اما... راز خون آشکار شد. راز خون را جز شهدا در نمی یابند. گردش
    خون در رگ های زندگی شیرین است . اما ریختن آن در پای محبوب ، شیرین تر.

    ...
    شایستگان آنانند که قلبشان را عشق تا آن جا انباشته است که ترس از مرگ
    جایی برای ماندن ندارد. شایستگان جاودانانند. حکمرانان جزایر سرسبز
    اقیانوس بی انتهای نور، که پرتوی از آن همه کهکشان آسمان دوم را روشنی
    بخشیده است.   

    خبر شهادت حسین فهمیده

    صدای
    جمهوری اسلامی ایران با قطع برنامه های خود اعلام می کند که نو جوانی
    سیزده ساله با فداکاری زیر تانک عراقی رفته آن را منفجر کرده و خود نیز به
    شهادت رسیده است . امام قدس سره در پیامی که به مناسبت دومین سالگرد
    پیروزی انقلاب اسلامی صادر می کنند، جملات معروف خود را پیرامون او می
    فرمایند:

    رهبر ماآن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که
    ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن
    انداخت وآن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید
    .

    به این
    ترتیب و با این کلمات ، حسین و فداکاری و شجاعت او جاودانه شد. بقایای
    پیکر شهید حسین فهمیده دربهشت زهرا، قطعه 24، ردیف 44، شماره 11، به خاک
    سپرده می شود.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/8/12ساعت  3:5 عصر  توسط m 
      نظرات دیگران()

    محمدحسین فهمیده در اول اردیبهشت 1346 در شهر قم متولد شد.
    در سال 1352 در دبستان روحانی قم مشغول به تحصیل شد.
    سال تحصیلی به آخر رسیده بود. بوی تابستان می آمد. محمد حسین با معدل
    عالی قبول شده بود. در سال 1356 به کلاس اول راهنمایی مدرسه حافظ قم رفت.
    در سال‌های 1356 و 1357 به پخش اعلامیه‌های رهبر کبیر انقلاب مبادرت
    می‌ورزید و در زمستان سال 1357 نیز در تظاهرات انقلاب اسلامی شرکت نمود.
    در 12 بهمن سال 1357 موفق به دیدار مقام معظم رهبری شد.
    آنها شهر قم را دوست داشتند ولی رفتن به تهران برایشان رویایی شیرین بود. دیدن خانة جدیدشان در کرج همه را خوشحال کرده بود.
    روزی که برای اولین بار به مدرسه راهنمایی «خیابانی» کرج قدم گذاشت، به خود نهیب زد: همه بچه‌ها دوست تو هستند! هیچ کس غریبه نیست!»
    آقای ناظم و معلم‌ها فرمان امام دربارة تشکیل بسیج را توضیح می‌دادند.
    محمد حسین و داوود روز ورود امام به وطن (12 بهمن) را به یاد می‌آوردند.
    حسین! ده روزی که نبودی کجا بودی؟ آموزش جنگی هم آموزش رزمی، هم آشنایی با اسلحه و محیط و این طور چیزها.
    پدر سرد و بی‌روح، پسرش را بوسید و تسلیم رفتن او شد.
    محمد حسین همراه بچه های پایگاه مقاومت و داوطلب‌های دیگر به جبهه
    اعزام شده بود. برای فرمانده سخت بود که مغلوب محمد حسین شود. با هیچ حساب
    و کتابی نمی‌توانست حرف او را بپذیرد. با حرف‌هایی که می‌زد بچه‌ها
    فهمیدند که او از یک جنگ چریکی موفق برگشته است. همه فکر می‌کردند. بعد از
    نشان دادن آنهمه دلاوری و جسارت چاره‌ای جز موافقت با خواستة او نیست.
    محمد حسین و نوجوانی دیگر به خط مقدم اعزام شدند؛ محمد حسین و محمد رضا شمس.
    در میان صفیر گلوله‌ها، انفجار خمپاره‌ای محمد حسین و محمد رضا را از
    جا پراند. چند روزی در بیمارستان ماهشهر بستری شدند. محمد حسین و محمد رضا
    هم خسته از تحمل محیط بیمارستان بی‌صبرانه به خرمشهر بازگشتند. بار دیگر
    فرماندهان باید جثه لاغر و نحیف محمد حسین را محک می‌زدند.
    محمد حسین به همراه رزمندگان دیگر در آخرین لحظه‌ها به استقبال
    کسانی رفتند که تازگی عقب نشسته و آماده می‌شدند تا با توان بیشتری به
    میدان برگردند.
    ناگهان محمد حسین آهی سرد از اعماق دل کشید. یک پای محمد حسین به
    فرمان او نبود اما پیش‌ می‌رفت. تانک‌ها به چند قدمی او رسیده بودند.
    نارنجکی را که در مشت گرفته بود از ضامن آزاد کرد. بعد خم شد و نارنجک را
    روی جیب نارنجک‌ها فشرد. و بی‌درنگ خود را زیر شنی تانک انداخت.

    سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی
    پرخاطره است ، به خصوص که چهارده سال بعد از تبعید حضرت امام ( ره ) در
    همین روز ( 13 آبان 1357 ) فرزندان امام در مقابل دانشگاه تهران و
    خیابانهای اطراف با شعار درود بر خمینی ، مرگ بر شاه ، پایه های حکومت را
    به لرزه در آورده و با گلوله های ماموران شاه به خاک و خونغلتیدند .

    صبح
    روز 13 آبان 1357 دانش آموزان در حالیکه مدارس را تعطیل کرده بودند روبه
    سوی دانشگاه نهادند تابار دیگر پیوندشان را با رهبر بت شکن خویش به
    جهانیان اعلام نمایند . این جوانان پرشور ، گروه گروهوارد دانشگاه شده و
    در آنجا اجتماع نمودند .

    ماموران شاه دانشگاه را به محاصره خود در آوردند .

    ساعت
    یازده صبح ، ماموران ، ابتدا چند گلوله گاز اشک آور در میان دانش آموزان و
    دانشجویان پرتاب کردند ، اجتماع کنندگان در حالیکه به سختی نفس میکشیدند ،
    صدای خود را رساتر کردهبا صدای بلندتر الله اکبر می گفتند . سپس تیراندازی
    آغاز گشت و لاله های انقلاب یکی پس از دیگری درخون غلتیدند . در این فاجعه
    56 تن شهید و صدها نفر مجروح شدند و جنگ و گریز ماموران فرمانداری نظامی
    با دانشجویان و دانش آموزان تا پاسی از شب ادامه داشت .

    امام خمینی (ره) به همین مناسبت پیامی رااز پاریس ، برای ملت قهرمان ایران فرستاد  :

    عزیزان
    من صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است .... ایران
    امروز جایگاه آزادگان است .... من از این راه دور چشم امید به شما دوخته
    ام ... و صدای آزادیخواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می رسانم .




  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/8/12ساعت  3:4 عصر  توسط m 
      نظرات دیگران()

    فلسفه
    بعثت پیامبران و به تبع آنان امامان علیهم السلام برای تربیت نفوس بشر و
    ارتقاء بخشیدن به مراتب عالی معنویت بوده است. لذا این بزرگواران پیوسته
    در آموزش مکارم اخلاق کوشا بوده تا انسان به مرتبه ای برسد که به مقام
    خلیفة اللهی نائل آید. حال که بشریت به بزرگترین بلای الهی دچار گشته و از
    فیض مستقیم امام محروم شده باید به ریسمان سنن نبی اکرم و فرمایشات اهل
    بیت علیهم السلام متمسک شده و در برابر فرامین و نصایح ایشان زانوی ادب
    زده و شاگردی نماید تا شاید راه را از بیراهه تمیز داده و به سعادت ابدی
    که همانا تحصیل رضایت حضرت حق می باشد، برسد.

      

    عمل صالح و دوستى آل محمد

    عن الرّضا علیه السلام :

    لاتدعوا
    العمـل الصالـح و الاجتهاد فى العبادة اتکالا على حب آل محمد علیهم السلام
    ولا تدعوا حبّ آل محمـد علیهم السلام لامرهـم اتّکـالاً علـى العبـادة
    فـانـّه لایقـبل احـدهـمـا دون الاخر.

    امام رضا علیه السلام فرمود :

    مبادا
    اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد علیهم السلام رها کنید؛ و مبادا
    دوستى آل محمد علیهم السلام را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید، زیرا
    هیچ کدام از ایـن دو، به تنهایى پذیرفته نمى شود .(1)


    پنج صفت مهم

    عن الرّضا علیه السلام :

    خمـسٌ
    مـن لـم تکـن فیه فلا تـرجـوه لشـىءٍ مـن الـدنیـا و الاخـرة من لم تعرف
    الوثاقة فى ارومته و الکرم فى طباعه والرصانة فى خلقه والنبل فى نفسه و
    المخافة لربّه .

    امام رضا علیه السلام فرمود:

    پنج صفت است که در هر کس نباشد امید چیزى از دنیا و آخرت به او نداشته باشید:

    ـ کسى که در نهادش اعتماد نبینى

    ـ کسى که در سرشتـش کرم نیابـى

    ـ کسـى که در آفرینشـش استـوارى نبینى

    ـ کسى که در نفسش نجابت نیابى

    ـ کسى که از خدایش بیمناک نباشد.(2)



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/8/7ساعت  8:52 صبح  توسط m 
      نظرات دیگران()

     جنایاتی
    که نیروهای اسرائیلی طی تجاوزشان به غزه در ابتدای سال جاری [میلادی]
    انجام دادند، به کمیته حقیقت یاب جهانی برای اثبات آن نیاز ندارد؛ زیرا
    زیان های بشری و اقتصادی قابل توجهی بر مردم این منطقه وارد آمد و تمامی
    جهانیان از طریق تلویزیون شاهد این کشتار به طور مستقیم بودند و صدها هزار
    عکس و سند محکم در این زمینه وجود دارد.
    به
    همین دلیل، بسیاری از افراد : و از جمله ما : از گزارش سازمان ملل که در
    آن به خشونت بی رویه اسرائیل علیه مردم غزه و ارتکاب جنایات جنگی و جنایات
    انسانی تأکید شده بود، شگفت زده نشدیم. کابینه اسرائیل از همکاری با این
    کمیته به بهانه مغرض بودن آن سرباز زده است؛ همین مسئله باعث شد قاضی
    ریچارد گلد اسمیت که خودیهودی از جنوب آفریقاست، به غزه سفر کند. البته می
    دانیم که دلیل حقیقی این مخالفت، به آگاهی این کابینه از جنایاتی که مرتکب
    شده است و قربانیانی که رقم شان به 1400 تن رسیده است که بیشترشان زن و
    کودک بوده اند، باز می گردد.
    به
    کارگیری بمب های فسفری علیه مردم تحت محاصره و گرسنه غزه، جنایتی بزرگ
    علیه بشریت است. اسرائیل مردمی که به مدرسه تحت نظارت سازمان ملل پناهنده
    شده بودند را به قتل رساند و این جنایت جنگی دیگر بلکه شنیع ترین نوع آن
    به شمار می رود. ممانعت از آمبولانس و خودروهای امدادرسانی برای رسیدن به
    قربانیان این مدرسه و دستگیری از آنان، نقض صریح قوانین جهانی و بند چهارم
    معاهده ژنو است که در خصوص اسرای جنگی می باشد.
    سوالی که مطرح است، این
    است که برای مجازات اسرائیل به دلیل ارتکاب این جنایات چه باید کرد؟ زیرا
    تهیه گزارش و محکومیت اسرائیل آن هم با این لحن آرام، برای قربانیان این
    جنایات و خانواده های شان کافی نمی باشد.
    سازمان ملل به دلیل به اصطلاح
    جنایات جنگی در دارفور، سودان را تحریم کرد و لیبی را چندین سال به دلیل
    اتهام دست داشتن در جنایت لاکربی تحت محاصره قرار داد. در عراق نیز حدود
    یک میلیون شهید به دلیل دروغ در اختیار داشتن سلاح کشتارجمعی قربانی شدند.
    آیا تحریم های مشابهی برای اسرائیل، آن هم پس از محکومیت این رژیم به دلیل
    ارتکاب جنایات جنگی در نظر گرفته خواهد شد؟ یا اینکه از هر گونه تحریم به
    دلیل حق وتوی آمریکا در شورای امنیت مصون خواهد بود؟
    جنگ اسرائیل در
    غزه هنوز به پایان نرسیده است. محاصره این منطقه همچنان به حال خود باقی
    است و اهالی غزه که تعدادشان به یک میلیون و نیم می رسد، همچنان در شرایط
    معیشتی ناگواری قرار دارند، تا جایی که جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا
    اعلام کرد با این مردم، بدتر از حیوانات رفتار می شود.
    تجاوزگری
    اسرائیل ده ها هزار خانه را در غزه ویران کرد و بیش از شصت هزار آواره بر
    جای گذاشت و عملیات بازسازی غزه همچنان معطل باقی مانده است.
    گویا جهان
    از شکنجه مردم غزه لذت می برد و در برابر مصیبت های شان موضع بی طرفانه
    اتخاذ کرده است و دلیل این کار، هراس از اسرائیل و ایالات متحده آمریکاست.
    متأسفانه باید بگوییم حکومت های عربی مثل مصر و عربستان به عنوان نزدیک
    ترین هم پیمانان واشنگتن، بیشترین مسئولیت را در این زمینه برعهده دارند.


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/8/7ساعت  8:49 صبح  توسط m 
      نظرات دیگران()

    از ابتدای واگذاری مأموریت
    به قرارگاه قدس سپاه و واگذاری مسئولیت این قرارگاه به سردار نورعلی
    شوشتری جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه، وی تمام همت خویش را بر آن داشت
    از هر گونه حرکت سطحی و ایجاد امنیت کاذب و موقتی جلوگیری نماید و به جای
    پرداختن ظاهری به پدیده ناامنی که خود معلول مجموعه ای از عوامل بود به
    علت های واقعی و انگیزه های اساسی این ناامنی و در نهایت ایجاد امنیت
    پایدار بپردازد.
    همایش های وحدت و ایجاد روحیه خودباوری
    در
    کنار همه این اقدامات آنچه به نظر می رسید سپاه بایستی مورد توجه قرار
    دهد. رفع اختلافات و کدورت های محلی و منطقه ای و نزدیک کردن طوایف و
    گروههای مختلف بلوچ در جهت تقویت روحیه همکاری و حس خودباوری بود . آنچه
    در این خصوص بیشتر مورد توجه بود اینکه مردمان بلوچ در کنار حفظ اصالت های
    طایفه ای به منافع کلان تر منطقه ای بیاندیشند . موردی که نبودش پیش از آن
    عامل مهمی در جهت عدم توسعه یافتگی این مناطق بوده است .به همین منظور
    چهار همایش وحدت طوایف در مناطقی همچون زابل ، ایرانشهر ، زاهدان و ... در
    دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد که همایش هم اندیشی طوایف منطقه پیشین
    پنجمین آن بود . در این خصوص دو نکته به طور جدی بایستی مد نظر باشد : اول
    آنکه این همایش ها نه آنگونه که در خبرها حتی در صدا و سیما منعکس شد
    همایش وحدت شیعه و سنی بلکه همایش وحدت طوایف صرف نظر از مذهب و صرفاً با
    توجه به نگاه ایرانی بودن ووحدت قوم بلوچ صورت می گرفت. مصداق بارز آن
    همایش پیشین است که در این منطقه اصلاً ما گروههای شیعی نداشته و نداریم
    که بخواهیم وحدت بین دو مذهب برگزار کنیم و در کل شهرستان سرباز با جمعیتی
    معادل بیست هزار نفر تعداد خانوارهای شیعی به تعداد انگشتان دست هم نمی
    رسد . دوم آنچه در تمامی این همایش ها مورد نظر بود واگذاری صد در صدی
    امور به بزرگان طوایف و پشتیبانی کردن از آن بود که برای این امر نیز
    اهدافی همچون روحیه خودباوری و تواناسازی و اعتماد بخشی در جهت قبول
    مسئولیت های کلان تر مد نظر بود .
    موفقیت ها طرح ها و استقبال مردمی
    با
    اجرای طرح های اساسی سپاه در منطقه موجی از رضایت مندی و امیدواری به نظام
    اسلامی که متأسفانه در سالیان قبل به دلیل برخی کاهلی ها و عدم مسئولیت
    شناسی ها سلب گردیده بود ، ایجاد شد و نکته حائز اهمیت اینکه از همان
    ابتدای آغاز این مأموریت ، تا لحظه حادثه پیشین حتی برای یک مورد سپاه از
    قوه قهریه و نظامی خود استفاده نکرد و حتی یک تیر نیز از لوله تفنگ های
    پاسداران شلیک نشد . از همه مهم تر با جامع نگری پیش بینی شده ، اجرای این
    طرح رضایت عامه مردم ، و همه گرو هها و اقشار را در پی داشت . مسئله ای که
    در عمل با استقبال گرم از پاسداران و مشارکت و همفکری در اجرای طرح ها و
    همچنین حمایت از این حرکت توسط مولوی ها و روحانیون اهل سنت به طور مکرردر
    منابر و مجالس بیان گردید ، و بی شک همین اقبال بی سابقه عمومی مردم منطقه
    بود که دشمنان استکباری و آنها که سالها با استفاده از فقر فرهنگی و
    اقتصادی این مناطق و شعار دروغین حمایت از خلق بلوچ ، توانسته بودند برای
    خود موقعیتی دست و پا کنند ، موقعیت خود را از دست رفته دیدند و به فکر
    چاره اندیشی و انتقام از سپاه و مردم وفادار این مناطق برآمدند .



    حادثه پیشین و گروهک ریگی
    پس
    از وقوع حادثه خونین و مذبوحانه پیشین همانگونه که انتظار می رفت بلافاصله
    گروهک تندرو موسوم به جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی که با ادعای دفاع
    از خلق بلوچ که چند سالی است در مناطق جنوب شرق کشور ظهور و بروز پیدا
    کرده است ،مسئولیت این حادثه ددمنشانه را بر عهده گرفت تا به زعم خویش
    بتواند یک عملیات موفقیت نظامی و امنیتی را در کارنامه ننگین خود به ثبت
    برساند. زیرا در حوادثی همچون دارزین بم و زاهدان موجی از تنفر عمومی علیه
    این گروهگ برانگیخته شده بود . ، حادثه پیشین هم با وجود آنکه ادعای نظامی
    بودن آن در همان ابتدا مطرح شد و حتی برخی از سایت های خبری وابسته به این
    گروهک انفجار را در مقابل سپاه پیشین عنوان کردند اما دیری نپائید که این
    ادعای دروغین نیز برملاشد و این گروهک بیش از پیش بر طبل رسوایی خود کوبید
    زیرا در این حادثه اولاً نزدیک به بیست تن از مردم بلوچ به ویژه چند کودک
    و نوجوان خردسال به شهادت رسیدند و دوم آنکه بر خلاف ادعای این گروهک مبنی
    بر احقاق حقوق از دست رفته مردم بلوچ این حادثه زمانی اتفاق افتاد که همه
    مردم بلوچ به این واقعیت رسیده بودند که تنها گروهی که دلسوزانه درصدد
    خدمت به آنان است ،سپاه می باشد.

    گروهک ریگی و پشتیبانی های منطقه ای و آمریکا

    آنچه در این
    حادثه بایستی بدان توجه داشت،شناخت عوامل پشت صحنه گروهک موسوم به جندالله
    است تا خدای ناکرده انگشت اشاره اشتباهی به سوی دیگر گرفته نشود . این
    گروهک که با هدایت و سازماندهی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (I.S.I)راه
    اندازی شده است و هم اکنون در خاک پاکستان به فعالیت مشغول است ، حاصل جمع
    برنامه ریزیهای امریکا ، انگلیس و دلارهای نفتی دولت های عربی منطقه همچون
    امارات و عربستان به منظور جلوگیری از گسترش نفوذ منطقه ای انقلاب اسلامی
    ایران است که با عاملیت اطلاعات ارتش پاکستان که حتی دولت آن ،از کنترل آن
    عاجز است، صورت می گیرد. مصداق بارز این ادعا گزارشی است که دو سال پیش
    شبکه خبری ABC آمریکا منتشر کرد ودر گزارش مستندی از حمایت مالی و لجستیکی
    سازمان سیا از این گروهک تروریستی پرده برداشت و این گزارش هرگز از طرف
    امریکائیها رد نشد .علاوه بر این هنوز با وجود جنایت های مکرر این گروهک
    خون آشام ، آمریکا که دم از حقوق بشر می زند نام این گروهگ را در لیست
    گروههای تروریستی خود قرار نداده است. در خصوص نقش عربستان نیز باید گفت
    پس از آنکه این گروهک 26 نفر از اعضای نیروی انتظامی را در پاسگاهی مرزی
    در سراوان به گروگان گرفت شبکه «نهرین نت» از قول برخی از منابع پاکستانی
    در پیشاور فاش کرد عربستان سعودی در پس پرده این گروگانگیری حضور داشته
    است و همین منبع اضافه کرد که عربستان از اوایل سال 2008 حضور خود را در
    پاکستان تقویت بخشیده و به طور مستقیم گروه جندالله را مورد حمایت قرار می
    دهد . دهها سند غیر قابل انکار دیگر در این زمینه وجود دارد که هرکدام بیش
    از دیگری ماهیت سر سپردگی گروهک ریگی را به کشورهای مذکور به اثبات می
    رساند .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/8/5ساعت  6:38 عصر  توسط m 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    مهدی(عج) در کلمات اهل سنت:
    دلایل وجود و ولایت حضرت مهدی(عج)
    جوان از نگاه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
    تولی و تبری در عرصه سیاست باید تابع تفکر و مبانی امام باشد
    نگاهی به وصیت نامه الهی -سیاسی حضرت امام (ره)به مناسبت بیست و یک
    [عناوین آرشیوشده]